Пра нас

70 гадоў таму Пастановай Савета Міністраў СССР № 2046 ад 11 чэрвеня 1948 года “Аб парадку правядзення работ па праектаванню, вырабу вопытных узораў і выпрабаванню сельскагаспадарчых машын, машын для механізацыі жывёлагадоўчых ферм і машын для лясной гаспадаркі» была арганізавана сетка занальных машынавыпрабавальнай станцый, і было зацверджана «Палажэнне аб дзяржаўных машынавыпрабавальнай станцыях».

Загадам па Міністэрству сельскай гаспадаркі СССР № 1365 ад 26 жнiўня 1948 года арганізавана 16 занальных машынавыпрабавальнай станцый, у тым ліку і Заходняя МВС. І ад гэтай даты вядзецца адлік гісторыі.

Першым дырэктарам станцыі быў прызначаны па сумяшчальніцтве дырэктар Навукова-даследчага інстытута механізацыі і электрыфікацыі сельскай гаспадаркі ў складзе АН БССР Мацепуро Міхаіл Яфрэмавіч. Які ў 1947 ва ўзросце 39 гадоў быў абраны акадэмікам АН БССР і акадэмікам-сакратаром АН БССР, членам Прэзідыума АН БССР. Ён быў дырэктарам з 1948 па 1950 год.

Па прапанове Міхаіла Яфрэмавіча месцазнаходжаннем Заходняй МВС быў абраны цяперашні пасёлак Прывольны, у той час Горках Апчак.

У 1950 году машынавыпрабавальнай станцыі быў перададзена гаспадарка «Горкі Апчак» ад Міністэрства саўгасаў БССР, дзе з 1951 года было разгорнута будаўніцтва вытворчай базы МВС.

Першая чарга будаўніцтва была скончаная ў 1953 годзе. З гэтага перыяду станцыя мела неабходнымі будынкамі: лабараторным корпусам, музеем машын, майстэрні і побач складскіх памяшканняў і гаражоў.

З 1949 па жнівень 1952 года Заходняя МВС была ўкамплектавана спецыялістамі па выпрабаванні машын згодна са штатным раскладам ў колькасці 3 чалавек (загадчыкі аддзеламі).

Астатнія неабходныя для правядзення выпрабаванняў спецыялісты наймаліся на часовую працу з ліку навуковых супрацоўнікаў і выкладчыкаў горада Мінска.
Пасля Мацепуро М.Е. дырэктарамі станцыі былі Навіцкі М.П. (1950-1952 г.г.) і 20 гадоў з 1952 па 1972 год Сямён Абрамовіч Якерсон, удзельнік Вялікай Айчыннай вайны, афіцэр, ардэнаносец.

Са жніўня 1952 года на станцыі было ўведзена новае штатны расклад, якое прадугледжвае 8 вядучых спецыялістаў па выпрабаваннях машын.

Да 1953 годзе на машынавыпрабавальнай станцыі склалася структура, якая дазваляла ўсе паступаюць на выпрабаванні сельскагаспадарчыя машыны падзяляць на групы ў залежнасці ад прызначэння.

У 1953 годзе на машынавыпрабавальнай станцыі было створана 9 аддзелаў па выпрабаванні розных груп сельскагаспадарчых машын.

З 1972 да 1976 і з 1981 па 2002 гады кіраваў станцыяй Караткевіч Аляксандр Вікенцьевіч.

У 1961 г. скончыў Беларускі інстытут механізацыі сельскай гаспадаркі. Пасля заканчэння інстытута працаваў на Заходняй (Беларускай) машынавыпрабавальнай станцыі інжынерам, кіраўніком лабараторыі (1962-1964 гг.), Галоўным інжынерам (1964-1972 гг.), Дырэктарам (1972 – 1976 i 1981 2002 гады.).

Пад яго кіраўніцтвам станцыя стала адной з вядучых у былым СССР і неаднаразова выходзіла пераможцам ва Усесаюзным сацыялістычным спаборніцтве.

Караткевіч А.В. паспяхова абараніў кандыдацкую, а затым і доктарскую дысертацыі.

Аўтар і сааўтар звыш 160 навуковых прац і вучэбных дапаможнікаў, у тым ліку 43 кніг і брашур, а таксама 44 аўтарскіх пасведчанняў на вынаходніцтвы. За высокую рэзультатыўнасць работы узнагароджаны ордэнам «Працоўнага Чырвонага Сцяга» (1976), ўрадавымі медалямі «За працоўную доблесць» (1966 г.), «За доблесную працу» (1970 г.), «Ветэран працы» (1988 г.) ; медалямі ВДНГ СССР.
На дадзены момант Аляксандар Вікенцьевіч з’яўляецца прафесарам кафедры стандартызацыі і метралогіі БДАТУ і перадае свае веды і вялікі практычны вопыт студэнтам.

З 1976 па 1981 год станцыяй кіраваў Асябрик Іван Міхайлавіч, які працаваў раней галоўным інжынерам (усяго 30 гадоў). Гэты інтэлігентны чалавек і пісьменны інжынер ўнёс дастойны ўклад у развіццё Заходняй машынавыпрабавальнай станцыі.

Жонка Асябрика І.М. Зінаіда Іванаўна доўгія гады працавала на станцыі карэктарам і ў цяперашні час яго сын Аляксандр Іванавіч і дачка Наталля Іванаўна годна прадстаўляюць у ГУ «Беларуская МВС» гэтую сям’ю.

З 2003 па 2009 станцыяй кіраваў Бурдыка Уладзімір Міхайлавіч, цяпер намеснік дырэктара па сертыфікацыі.

З 2010 па 2014 гады дырэктарам ДУ “Беларуская МВС» быў кандыдат эканамічных навук Карповіч Станіслаў Канстанцінавіч, які ўнёс значны ўклад у развіццё ўстановы, паляпшэнне фінансавых паказчыкаў.

У цяперашні час Станіслаў Канстанцінавіч працуе начальнікам Галоўнага ўпраўлення тэхнічнага прагрэсу і энергетыкі, дзяржаўнага нагляду за тэхнічным станам машын і абсталявання Міністэрства сельскай гаспадаркі і харчавання Рэспублікі Беларусь.

З сярэдзіны 2014 года да гэтага часу машынавыпрабавальнай станцыяй кіруе кандыдат тэхнічных навук Ващула Аляксандр Уладзіміравіч, які прайшоў шлях ад радавога інжынера да дырэктара. Аляксандр Уладзіміравіч абраны дэпутатам Мінскага раённага Савета депутатов.В 1972 годзе пры Заходняй МВС была арганізавана Рэспубліканская выстава новай сельскагаспадарчай тэхнікі.

Для размяшчэння машын было пабудавана 8 выставачных памяшканняў. Усяго на выставе было прадстаўлена каля 500 найменняў машын. На базе выставы былі арганізаваны пастаянна дзеючыя курсы павышэння кваліфікацыі спецыялістаў аграпрамысловага комплексу, на якіх павысілі кваліфікацыю больш за 13 тысяч специалистов.С 1972 па 1990 гг на базе выставы было праведзена больш за 3 тысячы семінараў і экскурсій. З новай сельскагаспадарчай тэхнікай азнаёмілася каля 100 тысяч спецыялістаў аграпрамысловага комплексу, студэнтаў ВНУ і навучэнцаў техникумов.

Выставкой з моманту яе заснавання кіраваў найвышэйшай кваліфікацыі інжынер і шырокай душы чалавек Мікалай Піліпавіч Касцюкевіч, на жаль які пайшоў з жыцця. Менавіта ён і падначалены яму невялікі калектыў выставы нёс на сабе вялікую нагрузку па дастойнаму зместу памяшканняў і экспанатаў, складанні вучэбных планаў, правядзенні вучобы і экскурсій. Неабходна адзначыць такіх работнікаў выставы, як Неволин Аляксандр Мікалаевіч, Азема Мікалай Цімафеевіч, Хачковский Уладзімір Антонавіч, Шкелко Уладзімір Антонович.

В 1983 годзе на базе Заходняй МВС быў арганізаваны філіял Усесаюзнага інстытута павышэння кваліфікацыі кіруючых работнікаў і спецыялістаў (ВИПКИС) Госкомсельхозтехники СССР, была створана неабходная навучальная база, абсталяваная сучаснымі сродкамі обучения.За час існавання філіяла ВИПКИС на кафедры новай тэхнікі павысілі кваліфікацыю каля 5 тысяч спецыялістаў з у ех рэгіёнаў Савецкага Союза.Во часы функцыянавання СССР Заходняя МВС з’яўлялася адным з звёнаў сістэмы дзяржаўных выпрабаванняў сельскагаспадарчай тэхнікі і спецыялізавалася ў якасці галаўной арганізацыі па выпрабаванні трактароў болотоходных цягавых класаў 3, 5 і 6, машын для ўнясення арганічных угнаенняў; комплексаў машын для вырошчвання, уборкі і пасляўборачнай дапрацоўкі бульбы; комплексаў машын для пасляўборачнай апрацоўкі збожжа ў зонах павышанага ўвільгатнення; машын для асушэння тарфянікаў. Акрамя таго, МВС праводзіла выпрабаванні шырокай наменклатуры машын, якія выкарыстоўваюцца ў сельскай гаспадарцы Беларуси.

За перыяд з 1948 па 1991 год на Заходняй МВС было выпрабаванае каля 5,5 тысяч узораў сельскагаспадарчай техники.Значительный ўклад у станаўленне Заходняй МВС ўнеслі ветэраны Вялікай Айчыннай вайны, у розныя гады, якія працавалі на станцыі. Гэта Валянціна Пятроўна Бурш, Генадзь Дзмітрыевіч Гусеў, Іван Уладзіміравіч Кашуба, Іван Ільіч Лапцёнак, Васіль Киреевич Махонин, Мікалай Фёдаравіч Сабіна, Павел Іванавіч Цітоў, Надзея Аляксееўна Фалькоўскага, Сямён Абрамовіч Якерсон. Гэтых людзей ужо няма ў жывых, але памяць пра іх останется.

В студзені 1992 года ў сувязі з развалам СССР і набыццём суверэнітэту Рэспублікай Беларусь адбылася структурная і арганізацыйная перабудова машынавыпрабавальнай станцыі. Заходняя МВС была ператворана ў Беларускую МВС і падпарадкавана Міністэрству сельскай гаспадаркі і харчавання Рэспублікі Беларусь.Финансирование арганізацыі рэзка скарацілася. Значна зменшыліся аб’ёмы выпрабаванняў, адбылося значнае скарачэнне колькасці станции.Сложная сітуацыя патрабавала прыняцця новых падыходаў у дзейнасці машынавыпрабавальнай станцыі.

Адным з істотных пераўтварэнняў стала стварэнне ў 1998 годзе Органа па сертыфікацыі сельскагаспадарчай тэхнікі і трактароў Дзяржаўнай установы «Беларуская машынавыпрабавальная станцыя».

Ён быў створаны як структурнае падраздзяленне ГУ «Беларуская МВС» і ў 1998 годзе акрэдытаваны Нацыянальным органам па акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь на правядзенне работ па пацвярджэнню адпаведнасці прадукцыі ў Нацыянальнай сістэме пацвярджэння соответствия.У вытокаў стварэння Органа па сертыфікацыі стаялі Караткевіч Аляксандр Вікенцьевіч, Асябрик Іван Міхайлавіч, Матюты Мікалай Аляксандравіч, Шварц Эдуард Абович, Якимук Канстанцін Афанасьевич.Первым загадчыкам аддзела сертыфікацыі стаў Матюты Мікалай Аляксандравіч, а першымі экспа ратамі Клімчанка Аляксандр Уладзіміравіч і Постернак Кацярына Ивановна.Матюто Мікалай Аляксандравіч пачаў працаваць на Заходняй МВС ў 1957 годзе пасля заканчэння Беларускага інстытута механізацыі сельскай гаспадаркі старэйшым навуковым супрацоўнікам. З 1960 году працаваў кіраўніком лабараторыі выпрабаванні збожжаўборачных, транспартных і пагрузачных машын, потым быў кіраўніком контрольноиспытательной лабараторыі. З 1976 па 1981 год год быў галоўным інжынерам станцыі. У 1981 годзе вярнуўся на пасаду загадчыка кантрольна-выпрабавальнай лабараторыі. З красавіка 1996 да сыходу на пенсію ў 2006 годзе ён загадваў аддзелам сертыфікацыі. У агульнай складанасці Мікалай Аляксандравіч прапрацаваў на станцыі 49 гадоў. Быў узнагароджаны ордэнам «Знак Пашаны», медалямі. Яго жонка Нэлі Рыгораўна (сакавік 1958) працавала на МВС тэхнікам, інспектарам аддзела кадраў у агульнай складанасці 48 гадоў. Сын Ігар Мікалаевіч цяпер намеснік дырэктара па выпрабаваннях на станцыі з 1984 года, г.зн. 34 гады. Яго жонка Святлана Аляксееўна заатэхнік, у ГУ «Беларуская МВС» з 2000 года – 18 гадоў. І ў суме атрымліваецца, што сям’я Матюты адпрацавала на станцыі ўжо амаль 150 гадоў.

Гэта прыклад доблеснага служэння справе і адданасці сваёй арганізацыі. І такіх прыкладаў можна прывесці много.Основным відам дзейнасці ДУ “Беларуская МВС» з’яўляецца правядзенне дзяржаўных выпрабаванняў сельскагаспадарчай тэхнікі на прадмет яе адпаведнасці айчынным і міжнародным стандартам, іншым тэхнічным нарматыўным прававым актам у мэтах прадухілення паступлення спажыўцу тэхнічна недасканалай, канструктыўна недапрацаванай тэхнікі, а таксама праверка адпаведнасці сельскагаспадарчай тэхнікі паказчыках назначения.В мэтах прававога забеспячэння работ па выпрабаваннях сельскохозя най тэхнікі выпрабавальны цэнтр ГУ «Беларуская МВС» акрэдытаваны Дзяржаўным камітэтам Рэспублікі Беларусь па стандартызацыі на тэхнічную кампетэнтнасць і незалежнасць пры правядзенні выпрабаванняў, устаноўленых вобласцю аккредитации.За перыяд з 1992 па снежань 2013 года ГУ «Беларуская МВС» выпрабаванае звыш 5100 узораў машын, з іх прайшлі сертыфікацыйныя выпрабаванні больш за 2500 единиц.С мэтай ацэнкі тэхнічнага ўзроўню, падбору і адпрацоўкі канструкцый айчынных машын праводзяцца параўнальныя, функцыянальныя і спецыяльныя вы ка пытания шырокай наменклатуры машын, якія выпускаюцца замежнымі фирмами.На працу на Заходнюю МВС ( «ГУ Беларуская МВС») заўсёды прыцягваліся адукаваныя спецыялісты, многія з якіх з адзнакай скончылі навучальныя ўстановы. Іх талент у поўнай меры раскрыўся на станцыі па-за залежнасці ад займаных должностей.И на сённяшнім юбілеі нашай арганізацыі хочацца ўспомніць ветэранаў станцыі, якія ўнеслі значны ўклад у яе росквіт і развіццё гэта: Мікалай Цімафеевіч Азема, Мікалай Малахавіч Ахрамовіч, Раіса Іванаўна і Юрый Віктаравіч Боголепова, Канстанцін Трафімавіч Бяляк, Мікалай Піліпавіч Касцюкевіч, Міхаіл Васільевіч Кот, Яўген Уладзіміравіч Кавальчук, Аляксандр Вікенцьевіч і Галіна Якаўлеўна Караткевіча, Мікалай Аляксандравіч і Нэлі Рыгораўна Ма юта, Віктар Маркавіч Каваленка, Іван Міхайлавіч і Зінаіда Іванаўна Асябрики, Ала Іванаўна Паўлавіч, Аляксандр Вячаслававіч Русак, Лілія Васільеўна і Канстанцін Трафімавіч Цітаўца, Крысціна Аляксандраўна Андрончык, Яўген Кліменцевіч Васюкевіч, Віктар Рыгоравіч Глазко, Мікалай Фёдаравіч Літоўчанка, Яўген Лук’яновіча Микитюк, Яўгенія Іванаўна і Барыс Мікалаевіч Петрыкевіч, Галіна Мікалаеўна Сідорык, Эдуард Абович Шварц, Генадзь Дзмітрыевіч Гусеў, Кацярына Пятроўна Казуліна, Іван Міхайлавіч і Ларыса Мікалаеўна Дзяркач, Іван Паўлаў ович Васілеўскі, Уладзімір Данілавіч Жолобов, Ніна Аляксандраўна Жыган, Уладзімір Вячаслававіч Казанскі, Франц Францавіч Кусмерский, Ніна Рыгораўна Куземчик, Віктар Мікалаевіч Мурашкевіч, Анатоль Іванавіч Філіповіч, Валянціна Іванаўна Ходан, Аляксандр Андрэевіч і Галіна Іванаўна Цыркунова, Васіль Васільевіч Шаўлоўская, Людміла Пятроўна Ткачова, Іван Ільіч Лапцёнак, Міхаіл Пятровіч Саладуха, Ларыса Радзівонаўна Стефуткина, Пётр Андрэевіч і Любоў Филлиповна Мазаўко, Раіса Іосіфаўна Малькевіч, Тамара Данатовна Урбан, Гергіеў Вікенцій віч Граковіч, Уладзімір Фадзеевіч Круглік, Вольга Мікалаеўна і Уладзімір Львовіч Несцеркі, Галіна Аляксееўна і Уладзімір Антонавіч Хачковские, Анатоль Іванавіч Хлебинский, Леанід Іосіфавіч і Галіна Іванаўна Шукан, Уладзімір Рыгоравіч Шыдлоўскі і іншыя.На станцыі ў цяперашні час працуе калектыў з 180 чалавек – 57 , 7% (жанчын), 42,3% (мужчын). У якасці выпрабавальнікаў працяглы час працавалі або працягваюць працаваць вопытныя і кваліфікаваныя спецыялісты – Грэк Е.Я., Коўшык Т.Л., Якимук К.А., Бычкоў К.П., Калодзіч П.П., Матюты І.М. Бредихина А.І. і др.Кадровый склад ГУ «Беларуская МВС» на 2018/06/15:

Гэта прыклад доблеснага служэння справе і адданасці сваёй арганізацыі. І такіх прыкладаў можна прывесці много.Основным відам дзейнасці ДУ “Беларуская МВС» з’яўляецца правядзенне дзяржаўных выпрабаванняў сельскагаспадарчай тэхнікі на прадмет яе адпаведнасці айчынным і міжнародным стандартам, іншым тэхнічным нарматыўным прававым актам у мэтах прадухілення паступлення спажыўцу тэхнічна недасканалай, канструктыўна недапрацаванай тэхнікі, а таксама праверка адпаведнасці сельскагаспадарчай тэхнікі паказчыках назначения.В мэтах прававога забеспячэння работ па выпрабаваннях сельскохозя най тэхнікі выпрабавальны цэнтр ГУ «Беларуская МВС» акрэдытаваны Дзяржаўным камітэтам Рэспублікі Беларусь па стандартызацыі на тэхнічную кампетэнтнасць і незалежнасць пры правядзенні выпрабаванняў, устаноўленых вобласцю аккредитации.За перыяд з 1992 па снежань 2013 года ГУ «Беларуская МВС» выпрабаванае звыш 5100 узораў машын, з іх прайшлі сертыфікацыйныя выпрабаванні больш за 2500 единиц.С мэтай ацэнкі тэхнічнага ўзроўню, падбору і адпрацоўкі канструкцый айчынных машын праводзяцца параўнальныя, функцыянальныя і спецыяльныя вы ка пытания шырокай наменклатуры машын, якія выпускаюцца замежнымі фирмами.На працу на Заходнюю МВС ( «ГУ Беларуская МВС») заўсёды прыцягваліся адукаваныя спецыялісты, многія з якіх з адзнакай скончылі навучальныя ўстановы. Іх талент у поўнай меры раскрыўся на станцыі па-за залежнасці ад займаных должностей.И на сённяшнім юбілеі нашай арганізацыі хочацца ўспомніць ветэранаў станцыі, якія ўнеслі значны ўклад у яе росквіт і развіццё гэта: Мікалай Цімафеевіч Азема, Мікалай Малахавіч Ахрамовіч, Раіса Іванаўна і Юрый Віктаравіч Боголепова, Канстанцін Трафімавіч Бяляк, Мікалай Піліпавіч Касцюкевіч, Міхаіл Васільевіч Кот, Яўген Уладзіміравіч Кавальчук, Аляксандр Вікенцьевіч і Галіна Якаўлеўна Караткевіча, Мікалай Аляксандравіч і Нэлі Рыгораўна Ма юта, Віктар Маркавіч Каваленка, Іван Міхайлавіч і Зінаіда Іванаўна Асябрики, Ала Іванаўна Паўлавіч, Аляксандр Вячаслававіч Русак, Лілія Васільеўна і Канстанцін Трафімавіч Цітаўца, Крысціна Аляксандраўна Андрончык, Яўген Кліменцевіч Васюкевіч, Віктар Рыгоравіч Глазко, Мікалай Фёдаравіч Літоўчанка, Яўген Лук’яновіча Микитюк, Яўгенія Іванаўна і Барыс Мікалаевіч Петрыкевіч, Галіна Мікалаеўна Сідорык, Эдуард Абович Шварц, Генадзь Дзмітрыевіч Гусеў, Кацярына Пятроўна Казуліна, Іван Міхайлавіч і Ларыса Мікалаеўна Дзяркач, Іван Паўлаў ович Васілеўскі, Уладзімір Данілавіч Жолобов, Ніна Аляксандраўна Жыган, Уладзімір Вячаслававіч Казанскі, Франц Францавіч Кусмерский, Ніна Рыгораўна Куземчик, Віктар Мікалаевіч Мурашкевіч, Анатоль Іванавіч Філіповіч, Валянціна Іванаўна Ходан, Аляксандр Андрэевіч і Галіна Іванаўна Цыркунова, Васіль Васільевіч Шаўлоўская, Людміла Пятроўна Ткачова, Іван Ільіч Лапцёнак, Міхаіл Пятровіч Саладуха, Ларыса Радзівонаўна Стефуткина, Пётр Андрэевіч і Любоў Филлиповна Мазаўко, Раіса Іосіфаўна Малькевіч, Тамара Данатовна Урбан, Гергіеў Вікенцій віч Граковіч, Уладзімір Фадзеевіч Круглік, Вольга Мікалаеўна і Уладзімір Львовіч Несцеркі, Галіна Аляксееўна і Уладзімір Антонавіч Хачковские, Анатоль Іванавіч Хлебинский, Леанід Іосіфавіч і Галіна Іванаўна Шукан, Уладзімір Рыгоравіч Шыдлоўскі і іншыя.На станцыі ў цяперашні час працуе калектыў з 180 чалавек – 57 , 7% (жанчын), 42,3% (мужчын). У якасці выпрабавальнікаў працяглы час працавалі або працягваюць працаваць вопытныя і кваліфікаваныя спецыялісты – Грэк Е.Я., Коўшык Т.Л., Якимук К.А., Бычкоў К.П., Калодзіч П.П., Матюты І.М. Бредихина А.І. і др.Кадровый склад ГУ «Беларуская МВС» на 2018/06/15:
47,7% супрацоўнікаў маюць вышэйшую адукацыю: з іх два кандыдаты тэхнічных навук; 18,8% – сярэднюю спецыяльную; 7,7% – прафесійна-тэхнічнае; 24% – среднее.В 2017-18 гадах прайшлі навучанне на курсах павышэння кваліфікацыі 12 % супрацоўнікаў станции.Для выпрабаванняў і вымярэння розных тэхнічных параметраў і фізічных велічынь на МВС выкарыстоўваюцца сучасныя вымяральныя прыборы і выпрабавальнае абсталяванне. Калі ў пачатковы перыяд дзейнасці МВС асноўнымі ацэнкавымі паказчыкамі былі тэхналагічныя, то затым разам з агратэхнічнай ацэнкай машын праводзяцца энергетычная, эксплуатацыйна-эканамічная ацэнка, ацэнка надзейнасці, умоў працы, рамонтапрыдатнасць і іншыя віды ацэнак, якія даюць магчымасць выявіць канструктыўныя і эксплуатацыйныя вартасці і недахопы машин.В цяперашні час на станцыі праводзяцца выпрабаванні дасведчаных, серыйных і імпартных узораў трактароў і самаходных шасі падвышанай праходнасці, болотоходных, мелиора ивных і культуртэхнічных машын, глебаапрацоўчых машын, машын для вырошчвання і ўборкі бульбы, збожжавых і зернебабовых культур, машын для падрыхтоўкі і ўнясення арганічных і мінеральных угнаенняў, пагрузачна-транспартных сродкаў, машын для кормавытворчасці, а таксама для механізацыі жывёлагадоўчых ферм.

У ГУ «Беларуская МВС» працуе 5 галіновых лабараторый, 3 спецыялізаваныя, і 8 отделов.В 2012-2013 годзе органам па сертыфікацыі сумесна з выпрабавальным цэнтрам ГУ «Беларуская МВС» праведзена значная работа па рэфармаванні сваёй дзейнасці, звязанай з пераходам на сістэму тэхнічных рэгламентаў мытнага саюза, якая, з аднаго боку, дазваляе павысіць якасць прадукцыі і дасягнуць сусветнага ўзроўню, быць канкурэнтаздольнымі ў адкрытым рынку, а з другога – абараняць айчынны рынак тэхнічнымі мерамі. З лютага 2013 года орган па сертыфікацыі акрэдытаваны на правядзенне работ па пацвярджэнню адпаведнасці патрабаванням тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза і ўключаны ў Адзіны рэестр органаў па сертыфікацыі і выпрабавальных лабараторый (цэнтраў) Мытнага союза.Гордость станцыі – нашы людзі, музей, бібліятэка, у якой сабрана больш 25 тысяч нарматыўна-прававых дакументаў. Гэта найвелізарны скарб, сфармаваны за час існавання станцыі. Па ім можам даць поўную характарыстыку ўсім камбайнаў, трактароў, касілка, саджалкі бульбы, культыватар, іншых відах тэхнікі, якія праходзілі праз МВС, чым часта карыстаюцца прадстаўнікі дзяржаўных органаў кіравання, спажыўцы і, вядома ж – распрацоўшчыкі сельгастэхнікі. Яны абавязаны ведаць тэхнічныя характарыстыкі замежных аналагаў, машын і абсталявання. Пры садзейнічанні Дзяржстандарту рэспублікі, Мінсельгасхарча і з удзелам нашых супрацоўнікаў ўся гэтая літаратура знаходзіцца на электронных носьбітах, што дае магчымасць аператыўна і якасна праводзіць выпрабаванні, павышаць прадукцыйнасць працы і адначасова паглыбляць спецыялістам свае знания.Испытатели заўсёды павінны апярэджваць час і ісці на паўкроку наперад, каб даваць аб’ектыўную ацэнку дзецішча канструктараў і вытворцаў сельгасмашын. Так паступаць абавязвае наша прызначэнне. Таму пагадненне з еўрапейскімі органамі сертыфікацыі, гэта толькі частка падобнай стратэгіі. Другі, не менш важнай, з’яўляецца пераабсталяванне матэрыяльна-тэхнічнай базы. За апошнія чатыры-пяць гадоў ГУ «Беларуская МВС» значна абнавіла сродкі вымярэнняў і інфармацыйна-тэхнічныя сістэмы. Такая праца будзе працягвацца і ў дальнейшем.В ГУ «Беларуская МВС» ўкаранёна сістэма дыстанцыйнага кіравання выпрабаваннямі сельскагаспадарчых машын. За тысячу кіламетраў і больш спецыялісты могуць адсочваць працу тэхнікі і прычапнога абсталявання па многіх паказчыках – ўдзельнай выдатку паліва, глыбіні апрацоўкі глебы, іншых параметрах. Гэта дае магчымасць скараціць транспартныя выдаткі, тэрміны правядзення выпрабаванняў, павялічыць напрацоўку тэхнікі. Ды і ў спецыялістаў з’явілася неабходнасць павышэння інтэлектуальнага ўзроўню подготовки.Машины для ўнясення сродкаў абароны раслін, мінеральных угнаенняў адначасова нясуць і павышаную небяспеку для здароўя чалавека, прыроды. Для павышэння тэхнічнага і тэхналагічнага ўзроўню выпрабаванняў прыйшлося ўкараніць сучасную сістэму, якая дазваляе дыягнаставаць ўсе віды такіх машын. Гэта дазволіць з большай дакладнасцю і раўнамернасцю ўносіць прэпараты, што потым спрыяльна адаб’ецца на эксплуатацыі сельскагаспадарчай тэхнікі і экологии.Создано і працуе абсталяванне для выпрабаванняў тармазных сістэм. Зманціравана абсталяванне для выпрабаванняў катлоў. Адрамантаваны і працуюць эфектыўна гасцініца і кафе.Совместно з ДНУ “Аб’яднаны інстытут машынабудавання НАН Беларусі» усталяваны новы стэнд для вызначэння кута папярочнай устойлівасці машын. У бліжэйшых машынавыпрабавальнай станцыях, у тым ліку і заходняй Еўропы, такіх установак няма. Каб рэалізаваць запаветную мару, спатрэбілася не адно дзесяцігоддзе. Гэта можна сказаць наш гонар. Гэта абсталяванне ўжо прайшло атэстацыю. Неўзабаве на ім пачнем праводзіць выпрабаванні вялікагрузных аўтамашын і трактароў з прычэпамі, аўтобусаў, іншай сельскагаспадарчай техники.Через МВС праходзяць усе сельгасмашыны і абсталяванне, якія выпускаюцца ў рэспубліцы. Іх кошт, можа быць, сёння нават не галоўнае. У першую чаргу яны павінны якасна выконваць сваё прызначэнне, быць надзейнымі і забяспечваць бяспеку тых, хто на іх работает.Мы працуем больш чым са 140 айчыннымі прадпрыемствамі і прадпрыемствамі краін блізкага і далёкага замежжа. Гэта дазваляе адчуваць сябе ўпэўнена, ведаць, чым жывуць вытворцы сельгастэхнікі. Тым больш, што Беларуская МВС сертыфікуе тэхніку не толькі паступае з краін Еўрапейскага саюза, але і Азіі, Амерыкі. Усе гэтыя вынікі нашай працы сталі магчымымі дзякуючы добрасумленнай і суладнай працы кожнага сотрудника.Нам толькі 70. Узрост для МВС невялікі. Гэта, можна сказаць, толькі пачатак вялікага шляху. Працяг яе гісторыі будзе пісацца ў лабараторыях, на выпрабавальных палігонах і палях рэспублікі, распрацоўкамі канструктараў, вытворцамі сельгасмашын і тымі, хто на іх працуе. Усё гэта знойдзе сваё адлюстраванне ў матэрыялах гісторыі ГУ «Беларуская МВС».

Матэрыял падрыхтаваў адказны за ідэалагічную работу Клімчанка А.В.